Alla inlägg under oktober 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 3 oktober 2011 17:43

Hmm... ja det gick bra hos tandläkaren. Hade ju 2 bidrag från staten på 300 kr st så besöket idag gick på 177 kr. Nästa gång ska de ta tandsten, då går det på ca 700 kr och sen ska ett till besök bokas för att eventuellt laga ett litet hål, men det var inte ens säkert.. då går det på ca 700 kr till. Men jag är nöjd över att mina tänder verkar vara i bra skick. Efter de 2 kommande besöken blir det frisktandvård och då betalar jag en mindre summa varje månad och kan med gott samvete få tandvärk... Efter bedömningen alltså :)


Bygget står stilla igen. Vi har nu gått från att ha ett hål på 50 x 30 cm ungefär in till det andra rummet till att idag få hela dörrutrymmet sågat. Sen var det stopp igen.

J tar snart tag i detta själv och jag har redan planerat i huvudet att ringa pappa för kommande målningsjobb och morbror för kommande tapetseringsjobb. Om de ställer upp på det kommer "finishen" gå skitfort i alla fall. Men det är vägen dit som är så jävla tragglig. Jag orkar inte bo såhär hur länge som helst och börjar bli förbannat stressad över detta kaos. Som jag säkert nämnt... 34 dagar kvar!! Hallå? Konstigt att man bli stressad? EFTER att renoveringen är klar ska vi inreda Williams rum, flytta vårt till hans gamla mm mm . Alltså försöka skapa lite hemtrevnad innan den nya familjemedlemmen anländer.


Imorgon står storhandling på schemat, på onsdag ska vi köpa vagnen och däremellan försöka få ordning på resterande kaos hemma, på torsdag blir det barnmorskan, fredag ännu blankt, lördag dop. Så det finns nånting varje dag att göra iaf.

Förresten har jag kommit på att jag får sluta cykla nu. Kan inte, orkar inte. Så imorgon får vi väl gå en timme innan han ska vara på dagis..

Vem vet, jag kanske sätter igång förlossningen snart genom att promenera till dagis för första gången på ett halvår?


Summan av kardemumman är:

Man kan säga att jag känner mig hjälplös. Ja, det är nog rätt ord.

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 3 oktober 2011 12:24

Började dagen med att försova oss. Tur att grannen kom kl 9 och ville hämta en sladd. Då blev det att slänga i sig frukost, cykla till dagis med lillkillen och sen hem och sen till tandläkaren. Kom dit och fick veta att tandhygienisten var sjuk... ändra tid... "kan du komma 16/11?" Nej det blir lite svårt, mitt i barnafödandet. Då fick jag en tid senare idag. Varför fick jag inte den direkt? Jaja, skitsamma. Ska dit 14.10 igen.


Johan är iväg och grejar lite, jag plockar och grejar här hemma och nu kom grabbarna och skulle jobba lite efter tre stillastående dagar.

Var ju lite surt att vi åkte iväg lör-sön jag och Wille för att de skulle få jobba ifred, men det hade inte hänt nåt nät vi kom hem... var visserligen skönt att komma bort från byggarbetsplatsen men hade en hel del planerat att göra i helgen här hemma. Men jaja nu är ju kl 12.30 och de är tillbaka. Så nu får vi se vad som blir gjort idag.


Nu ska jag se vad jag ska ha på mig på dopet på lördag... blir en utmaning!

Ovido - Quiz & Flashcards