Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

6 januari 2012

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover ju i den på dagarna annars men nu är det dags att börja sova i spjälsängen. Hon brukar sova i babysittern bredvid min säng annars.

Inatt vaknade hon varje timme. Vissa gånger var det bara nappen. Men när jag kom in en gång så log hon med hela ansiktet och jollrade mot mig. Haha, charmtroll! Så hon har inte sovit bra alls idag. Men jag är stolt över mig själv att jag inte gav upp som jag brukar och tar med henne in till mig. Jag gick och vaggade och la ner henne igen. Gick ju bra! Men vid 06.15 när hon skrek sig blå, gav jag upp och gick upp och satte på en stor kanna kaffe :)

Då åt hon och somnade såklart. Hon kommer nog vara trötter idag.


I eftermiddag ska vi ut och äta och fira min morbror som fyllt 35 år. Det ska bli riktigt trevligt. Syster kommer och lämnar sin lille Bastian och så kommer mamma och moster och passar William, Alice och Bastian. Det ska faktiskt bli trevligt att göra nåt utan barnen för en gångs skull :)

Behöver lite Camilla-time ;)


Längtar till måndag då jag ska ringa trafikskolan och boka tid för att lägga upp min körning :) Ska faktiskt bli kul att börja med körkortet! I´m ready! (tror jag)...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 2 januari 2012 08:11

Nyårsafton blev riktigt trevlig. God mat, god dryck, många skratt, fyrverkerier och glada barn :) Allt vad man kan önska sig.   Igår hade vi en slappardag och åkte hem vid 19.00. Helt otroligt men igår såg jag tre filmer under dagen. Snow dogs, E...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards