Alla inlägg under juni 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 29 juni 2011 16:02

Vad härligt det är med värme och sol. Tänk vad det gör för humöret egentligen. Jag i alla fall blir alltid gladare av vackert väder, precis som många andra.

Idag har jag jobbat till 14.30 som alla andra vardagar. Lugnt och skönt har det varit och dagen har gått relativt fort. Nu sitter jag och väntar på att svärmors gubbe ska komma hit och hämta mig här hemma. Jag ska åka med hem till dem på Dal. Johan och Wille åkte redan i morse och jag passar på att åka med nu när R slutar jobbet. Ska bli skönt!

De har en jättestor pool i trädgården som är riktigt läskande just nu.

Blir nog även lite grillning innan hemgång i afton.


Upp och jobba imorgon igen!


Ha en underbar dag :)

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 28 juni 2011 18:45

Hej där ute!

Här kommer en nykomling.

Jag har haft min blogg på aftonbladet förut, men de har bestämt sig för att lägga ner den om två dagar. Så nu har jag prövat mig fram på olika ställen utan att jag hittat "hem". Men nu känns det rätt. Här på bloggplatsen. Tydliga förklaringar och inga såna där bloggtermer som gör mig till ett levande frågetecken. Här skrivs det på ren svenska. Skönt för en som inte förstår sig på konstiga termer och grejs.


Idag har det varit och är fortfarande sjukt varmt! Jag beställde värme och sol tills idag då det faktiskt är min 25 årsdag. Har haft släktkalas så det är redan överstökat. Jag fick finfina presenter och var supernöjd. Idag när jag kom hem efter jobbet stod där en stooor vacker rosenbukett och ett presentkort från min älskling. Tackar och niger så hjärtligt :) Samt ett gratulationskort från svär-farmor och en fin blomgrupp från svärmor. Trevligt att bli uppvaktad så måste jag säga.


Jag jobbar som undersköterska i vården i sommar och trivs som fisken i vattnet på det demensboende jag jobbar på. Underbara arbetskamrater och härliga vårdtagare.


I november väntar vi vårt andra barn. Vi har en son, William på 2½ år som är överlycklig och stolt att han ska få bli storebror. Han säger att det är hans lillasyster som ligger i mammas mage. Jag litar fullkomligt på hans intuition och tror samma sak, medan min sambo är bombsäker på att han får son nummer två. Så det återstår att se vad som gömmer sig i magen. Visserligen var jag bombsäker på att William var en flicka när han var i magen. Så ja.. spekulera går ju att göra bäst man vill men till vilken nytta? Det blir vad det blir och oavsett vad så blir vi precis lika glada! Bara allt går bra.

Jag är i vecka 22 nu så magen växer så det knakar.


Ja, nu vet ni lite om mig!

Ha en fortsatt trevlig kväll. Nu ska jag snart natta William och sedan tappa upp ett fotbad och bara njuta!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards