Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Det stora julgodisbaket

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 14 december 2011 07:41

Luciatåget var fint och barnen var så duktiga. William fick scenskräck och satt fastklistrad i mitt knä och grät och sa: "jag vill åka hem, jag vill inte vara tomte". Stackars liten. Det var jättemycket folk och ett relativt litet rum. Så jag förstår honom. Dessutom hade väl inte barnen hunnit vakna riktigt heller eftersom firandet var 8.00 på morgonen.

Men det var mysigt och en härlig känsla. Efter lussetåget fikade alla barn och föräldrar. William och hans bästis Leo busade för fullt och visade oss vuxna hur man dansar breakdance :) Så söta så och jag lyckades fånga det på film, sen spårade det ur lite då de började bråka om vem som var spiderman och inte. GULLUNGAR!!! <3


Sen åkte vi hem och Wille stannade på dagis och lekte vidare.


Jag och Alice gick till stan och handlade lite julklappar i regnet och blåsten. Var på stan och strosade i 1½ timme. Sen hem och matade Alice, lämnade henne hemma med Johan och tog mig ut i skitvädret igen och promenerade till dagis och hämtade William.  Så gick vi och handlade massa gottigheter för jag fick för mig att vi skulle baka julgodis. Så igår gjorde vi marsipanfigurer.. eller ja av mandelmassa och så gjorde vi mandelmassebollar doppade i vit choklad. Så blev det lite choklad över så då doppade vi cornflakes också. Gott!


Idag fortsätter bakandet med knäck, ischoklad med apelsinchoklad och strössel. Tror vi hoppar över att göra lussekatter igen.. tar sån jävla tid. Men kanske på fredag..


Imorgon är det sista dagen William går på dagis innan jullovet. Då är han ledig till 10 januari. Vi får se till att hitta på massa sköj. Det är ju fullspäckat 23/12-2/1 men det är ju en del dagar kvar som vi får fylla med nånting så inte Wille klättrar på väggarna här!


Imorgon blir det babyrytmik för sista gången innan jul. Ska bli kul för de senaste dagarna har Alice gett ifrån sig stora leenden när vi busar med henne och till och med lite goa ljud då och då. Underbart!!!!


Nu blir det en kopp kaffe och fortsätta titta på Vakna med the Voice  i väntan på att Wille ska vakna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards