Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 9 oktober 2011 10:37

Ringde M igår och pratade med W och han ville komma hem till mamsen. Så jag cyklade dit vid 19.30-tiden och pratade lite och fick med mig min älsklingspojke hem. Han var helt fascinerad av stjärnorna på himlen. Vi är ju aldrig ute när det är mörkt så det var en ny upplevelse för honom :) Han skrek av lycka och tyckte jag skulle titta på alla stjärnor han pekade på "TITTA MAMMA EN TVÅ TRE STJÄRNOR!!" Men jag fokuserade mest på att hålla mig på cykelvägen :P


Nu har W varit förstoppad några dagar igen. Suck! Stackars barn att han ska vara rädd för att bajsa! Han har vräkt i sig vindruvor nu på morgonen så jag hoppas det ger lite effekt och så ska vi ta en promenad till min mormor och morfar om en stund. Så får han gå själv och förhoppningsvis sätter det igång magen lite. Annars får det bli Microlax...


Imorgon går jag in i v 37. Helt sjukt! Kan inte förstå att det är dags sååå snart. Tiden har gått otroligt fort denna graviditeten. Men det är klart eftersom man har en 3 åring denna gången som håller oss sysselsatta. De sista veckorna brukar ju gå i snigelfart men denna gången tror jag inte vi kommer märka det eftersom vi är mitt i renovering och stressar över att få klart allt innan bebis tittar ut.


Nu har vi en liten hall, grabbsen satte upp väggen i förrgår och igår spacklade vi lite och J slipade. Det var väl det vi kunde göra i princip. Idag ska J och hyresvärden snacka lite om vad nästa steg blir och se vad de behöver för material. Hoppas det går fort nu det sista. Det är: -gips som ska upp på 2 väggar och i taket i rummet + lilla hallen,

-dörr ska slås igen

- jämna till gamla golvet

-måla tak, väggar

-tapetsera en fondvägg

-sätta 2 dörrar


det är kvar... får se hur lång tid detta tar! Vill knäppa med fingrarna och så är det klart, men det fungerar ju tyvärr inte. Bara att vänta!

Ovido - Quiz & Flashcards