Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Första luciatåget :)

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 12 december 2011 21:43

idag har William haft två kompisar här på besök! De vände upp och ner på hans rum :) Det tyder på att de hade roligt ;)

William fick försenad födelsedagspresent och grattis-att du blivit-storebror-present och Alice fick en sååå söt tomteklänning med tillhörande tomteluva :)


Imorgon ska vi upp tidigt allihopa. Då ska vi följa med William till dagis och titta på hans första luciatåg! Efter det blir det fika där och sen blir han kvar och vi åker och fixar de sista julklapparna. Så imorgon blir en bra dag tror jag. Ska bli mysigt i alla fall.

Imorgon åker mamma och hennes kille till Gran Canaria. Fy bubblan vad avundsjuk jag är... hade gärna åkt jag med! De kommer säkert få en underbar semester och det förtjänar de verkligen efter att de vid sitt förra försök till en utlandsresa fick avboka pga sjukdom. Så hoppas de får det kanonbra! :)


Nu ska jag förbereda inför morgondagen. Lägga fram kläder till barnen, ladda kaffebryggaren, hitta nåt till mig själv att ta på mig mm.Har sååå dåligt med kläder.. helt sjukt.. och det som finns vill jag inte ha på mig för kroppen är inte vad den borde vara... jag gillade tighta kläder en gång. Låt mig säga som så att det gör jag inte längre. Nu gillar jag tunikor som inte smiter åt utan döljer det som en gång var en någorlunda normal mage.


Jaja, nog om det. Det är som det är tills jag gör något åt det så så fort jag vågar börja träna ska jag försöka mig på "plankan" och sånt som man lätt kan göra hemma. För magen ska bort. Efter nyår kanske det blir att jag byter ut ett par mål till dietdrinkar. Vi har ju typ 3 matkassar fyllda med dietpulverpåsar så det är väl bara att köra på.


Natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards