Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 17 oktober 2011 19:28

Nu är jag inne på bloggbyte igen... hjälp mig då någon!

Var ska jag ta vägen? Vill kunna mobilblogga, det kan man ju tydligen inte här. Får aldrig upp några bilder här heller. Det känns ju inte så kul med tanke på att jag själv inte är så förtjust i bloggar utan bilder.

Man behöver inte ha bilder i varenda inlägg men hade det funkat för mig att få upp bilder så hade ni fått se hela förvandlingen av "vår trea blir en fyra". Men icke... det har aldrig kommit upp nån bild när jag försökt, så att vara kvar här känns rätt meningslöst.


Så tipsa hej vilt nu!

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 17 oktober 2011 13:18

OOOHH! Nu grejas det bannemej!

Målat/grundat hela rummet, taket är klart, lilla hallen har snart väv överallt. Underbart att se att det snart är klart!!

På onsdag blir det nog fondtapetsering och sen är det golv och lister kvar. Får se när golvläggarkillen har tid bara =)


Skulle bli så glad om jag fick upp vår nya garderob, för då hade vi blivit av med en garderob, en byrå och en köpmansdisk. Då hade vi inte haft möbler i varenda hörn här!

Men det blir nog inte förrän till helgen som vi får upp den. Men jag är glad ändå! Bara Williams nya rum blir klart så är det rumbyte som gäller, hoppas jag kniper tills rumbytet är klart i alla fall så jag kan ta en härlig "semester" på bb från bröte och damm :)

Skulle kännas harmoniskt att åka iväg några dagar då faktiskt.


Jag kommer så väl ihåg att jag trivdes superbra med min vistelse på BB första gången. Personal som tog väl hand om vår bebis så mamsen fick sova på natten, mysigt att gå runt och se alla lyckliga nyblivna föräldrar, få maten serverad varje dag och att känna tryggheten att ha läkare och van personal runt sig dygnet runt. Det är inte alltid man får ha en "pass-upp-knapp" (larmknappen man har när man vill nåt).

Jag hoppas det blir en lika trevlig vistelse denna gången. Den enda nackdelen eller ja, det enda dåliga minnet jag har från BB sist är tjatet och pressen om amningen. Men denna gången tror jag att jag ska tuffa till mig mer och säga ifrån. Det är min kropp och mitt beslut.


Tycker det är sorgligt när jag hör vänner som haft raka motsatsen under sin vistelse på BB... bara tråkigheter. Press om amning, ingen hjälp nattetid osv. Tänk vad olika det kan vara.


På onsdag ska William till Innovatum med dagis :) Det tror jag han kommer tycka blir superkul! Han har aldrig varit iväg så med dagis. Bara promenader och utflykter i närheten av dagis! Liten har blivit stor :)


Idag kom dagisfotot också. Detta året tog de endast gruppbild. Men så stor han ser ut älsklingen!


Nästa vecka verkar det som syster med make flyttar hit. Det ska bli kul! Hoppas hon inte föder av all stress nu bara! Hade säkert varit skönt att få lite ordning i tillvaron innan bebis anländer. Kan ju inte vara kul att bo i flyttlådor liksom. Men men bara att ta det som det kommer!

Tänk er... inte nog med att vi är beräknade med en dags mellanrum. Tänk om vi faktiskt är inne samtidigt?! Då kan vi ju be om att få dela rum på BB efter födseln. Käckt va! Min förhoppning är i alla fall att barnen ska få separata födelsedagar i alla fall.


Nu ska jag hjälpa till lite!

Ovido - Quiz & Flashcards