Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 oktober 2011 14:53

Idag började jag dagen med en 1½ timmes promenad. Fråga mig inte hur jag överlevde i blåsten. Men det var va det tog till dagis och tillbaka. Ogravid brukar det ta 40 minuter fram och tillbaks men nu går jag ju inte så fort precis. Det var första promenaden till dagis sen jag blev gravid tror jag. Har cyklat varje dag eller så har Johan kört när det varit dåligt väder. Efter den promenaden har jag haft en hel del sammandragningar. Snart ska lilleman hämtas igen och då ska mamma köra. Jag orkar inte cykla/gå...


Efter det blev det lite fika med min andra hälft och sen iväg och storhandla. Där har vi ett dilemma. Han hatar uppriktigt sagt att åka och handla medan jag älskar att handla själv. Ingen bra kombo det där eftersom jag inte har körkort. Än. Men när jag har det kan jag ju sedan få lite egentid och åka och storhandla själv! :) Fick köpt en stooor påse med megastora kanelbullar dagen till ära också. Jag är ju inte så ambitiös som de flesta andra som ställer sig och bakar bullar själva idag. Dels kan jag ju inte få till degen ens samt att det är dumt att ställa sig och baka i byggdammet kan tänkas. Så köpebullar fick det bli. Bjöd precis grabbarna på megabullar eftersom de jobbar så förbannat bra idag.


Sen har vi ringt och kollat med en kille som ska få lägga golvet när det är dags och med min kära morbror som alltid får den trevliga uppgiften att tapetsera åt oss. Det var inga problem. Nu ska jag bara höra om pappa kan sköta målning när tillfället kommer så är slutfinischen kirrad sen. Men vi är inte där än. Men på god väg nu faktiskt.


Dagens middag blir chili con carne. Det var evigheter sedan och nu blev jag görsugen! Men först - hämta barnet om en timme!


Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards