Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Uppe långt före tuppen - bokstavligt talat!

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 16 december 2011 07:28

När Alice började knorra i babysittern i ottan idag smög jag ut med henne fort som attan för att inte William skulle vakna. Trodde då att klockan var 6.00 men den var visst bara 5.00 när ag fått upp ögonen tillräckligt för att avläsa klockan korrekt.

Det har varit en "knorrig" natt. Johan tog henne och matade och försökte natta runt ettiden men hon fick inte riktigt någon ro i kroppen. Så det har varit en oregelbunden sömn inatt. Vi är annars bortskämda med att hon äter antingen kl 1 och 4 eller bara kl 3 typ. Men inatt var inte mycket bra när jag försökte.


Livet som tvåbarnsmamma är underbart. Jag tycker det flyter på jättebra! William är helt fantastisk mot sin lillasyster och hjälper oss så himla mycket. Han springer och hämtar saker, sätter på speldosan och gullar med Alice när hon ligger på skötbordet, stoppar in nappen när hon är ledsen, talar om för oss att vi ska göra mat till henne för att hon är hungrig :) När någon annan håller Alice och hon börjar skrika berättar William att man måste klappa henne i rumpan :P


Nu har jag lagt upp massa bebiskläder för försäljning. Tycker det är ett kul tidsfördriv att hålla på med det. Längre fram ska jag sälja på barnloppis tänkte jag också. Har sålt på loppis en gång och det var jättekul tyckte jag. När folk kom fram och ville köpa mina gamla grejer.


Idag ska jag städa, tvätta, fixa naglarna, kanske färga håret eller vad man ska kalla det. Just nu känns det som en stor svintohög! Tvättade håret och slängde upp det i en slarvig knut, så om jag släpper ut det så står det åt alla håll. Inte vackert. Så en hårfärgning och en hårinpackning kanske vore nåt?

Så ska jag baka en amerikansk cheesecake. Blir spännande om jag, bakfiaskot själv, fixar att göra en sån..


Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards