Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Då drar vi då!

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 29 december 2011 07:30

Igår var vi på Överby och handlade i typ 4 timmar eller nåt. Kom hem och var helt slut. Då vankades matlagning och packning. Är det nåt jag hatar så är det att packa. Jag brukar packa alldeles för mycket,  en helgpackning kan räcka i två veckor typ. Men denna gången tror jag banne mig jag klarat det riktigt bra.

Vi bytte även vagn med med min kusin. Om vi hade velat ha med vår syskonvagn hade vi inte fått in en grej till i bilen så vi frågade om vi kunde låna barnvagn av min kusin och hans fru. Tack snälla för att vi fick låna den :) Vi behöver ju bara vagn till Alice, William kan ju gå eller åka pulka (om det finns nån snö).


Nu ska jag ta en kopp kaffe till innan jag sätter igång och grejar med det sista. Alice, William och Johan sover fortfarande. Men om 2½ timme bär det av!

Får hoppas det finns snö för Williams skull. För här verkar det då inte bli nån vinter sålänge Dagmar härjar..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards