Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Skilda världar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 26 oktober 2011 11:44

Läste precis min kusins blogg där hon skrev ett inlägg som hon döpte till "Livet är för kort". Intressant det där. Hade länkat om jag fattat hur man gör men vill ni läsa finns hon som "Nurse Jenny" som en av mina favvobloggar.

Hursomhelst handlade det om hur olika liv man kan leva fast man är lika gamla och känt varann hela livet.

Till exempel har hon gjort lumpen, jobbat, läser nu till sjuksköterska osv. Medan jag pluggat (för att få en säker inkomst samt i förhoppning om att lättare få jobb), vilket iofs gått åt pipsvängen då det är anställningsstopp inom den branchen... men i alla fall.. jag har inte haft tur på yrkesfronten för fem öre utan pusslat ihop allting jämt. Städjobb, äldrevården, gatukök. Allt på en gång och när inget jobb fanns pluggade jag. Endast för att pussla ihop allt och för att veta att jag får pengar varje månad.


Men, jag har däremot inom ett par veckor 2 barn och är 25 år. Så jag är inte stressad över min livssituation egentligen. Jag har bara vänt på det mot de flesta andra. Jag skaffade barn först och satsar på tur i yrkeslivet efter detta. Då ska jag verkligen göra ett tappert försök att få en fast anställning någonstans! Hade jag varit singel och utan barn kanske jag skulle bli lite stressad nu etersom jag alltid velat ha familj och barn. Så jag förstår vad hon menar i sitt inlägg.


Jag och J var aldrig ute och reste eller så innan vi skaffade familj. Vi har varit ihop i 5½ år och har endast varit i Danmark om man ska räkna resor utanför Sverige. Många reser ju och ser världen innan de skaffar familj och så. Men som sagt, inte vi.


Ja, jag vet inte riktigt var jag ville komma med detta inlägget men idag är jag bloggsugen så jag kommer skriva mer idag! Jag ville väl bara reflektera över hur olika vi kan leva våra liv, precis som Jenny gjorde!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards