Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

17 okt 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 17 oktober 2011 13:18

OOOHH! Nu grejas det bannemej!

Målat/grundat hela rummet, taket är klart, lilla hallen har snart väv överallt. Underbart att se att det snart är klart!!

På onsdag blir det nog fondtapetsering och sen är det golv och lister kvar. Får se när golvläggarkillen har tid bara =)


Skulle bli så glad om jag fick upp vår nya garderob, för då hade vi blivit av med en garderob, en byrå och en köpmansdisk. Då hade vi inte haft möbler i varenda hörn här!

Men det blir nog inte förrän till helgen som vi får upp den. Men jag är glad ändå! Bara Williams nya rum blir klart så är det rumbyte som gäller, hoppas jag kniper tills rumbytet är klart i alla fall så jag kan ta en härlig "semester" på bb från bröte och damm :)

Skulle kännas harmoniskt att åka iväg några dagar då faktiskt.


Jag kommer så väl ihåg att jag trivdes superbra med min vistelse på BB första gången. Personal som tog väl hand om vår bebis så mamsen fick sova på natten, mysigt att gå runt och se alla lyckliga nyblivna föräldrar, få maten serverad varje dag och att känna tryggheten att ha läkare och van personal runt sig dygnet runt. Det är inte alltid man får ha en "pass-upp-knapp" (larmknappen man har när man vill nåt).

Jag hoppas det blir en lika trevlig vistelse denna gången. Den enda nackdelen eller ja, det enda dåliga minnet jag har från BB sist är tjatet och pressen om amningen. Men denna gången tror jag att jag ska tuffa till mig mer och säga ifrån. Det är min kropp och mitt beslut.


Tycker det är sorgligt när jag hör vänner som haft raka motsatsen under sin vistelse på BB... bara tråkigheter. Press om amning, ingen hjälp nattetid osv. Tänk vad olika det kan vara.


På onsdag ska William till Innovatum med dagis :) Det tror jag han kommer tycka blir superkul! Han har aldrig varit iväg så med dagis. Bara promenader och utflykter i närheten av dagis! Liten har blivit stor :)


Idag kom dagisfotot också. Detta året tog de endast gruppbild. Men så stor han ser ut älsklingen!


Nästa vecka verkar det som syster med make flyttar hit. Det ska bli kul! Hoppas hon inte föder av all stress nu bara! Hade säkert varit skönt att få lite ordning i tillvaron innan bebis anländer. Kan ju inte vara kul att bo i flyttlådor liksom. Men men bara att ta det som det kommer!

Tänk er... inte nog med att vi är beräknade med en dags mellanrum. Tänk om vi faktiskt är inne samtidigt?! Då kan vi ju be om att få dela rum på BB efter födseln. Käckt va! Min förhoppning är i alla fall att barnen ska få separata födelsedagar i alla fall.


Nu ska jag hjälpa till lite!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards