Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 30 augusti 2011 18:22

Hej hej!

Nu när jag inte jobbar så finns det ändå saker som fyller min vardag. Jag är med i en köpes/säljes grupp och säljer och fyndar hela tiden. Dessa "möten" fördriver tiden och jag går hela tiden runt och letar bland all bröte efter saker att sälja. Det roligaste är att Johan också är med i gruppen och också funderar här hemma på vad vi kan sälja och vad vi kan tänkas behöva köpa. Så det är en rolig, gemensam grej vi gör. Han är ju fortfarande sjukskriven och tycker säkert också det är lite kul att det händer något. Men han är mer aktiv på att kolla sidan och se om han hittar fynd medan jag mest fokuserar på att sälja vår bröte. Teamwork :)


Idag på eftermiddagen blev jag lite deppig. Det kommer i vågor hela tiden. Det är tanken på att jag inte umgås med någon direkt som gör mig depp. Jag umgås med mamma, syster o kusin varav de 2 sistnämnda bor i Karlstad. Jag har ju vänner. Men vi umgås ju inte direkt. Det blir lekdejter med alla våra barn då och då. Men förstå mig rätt, jag är jätteglad för de stunderna. Men vad jag saknar är att ringa någon och dra en sväng på stan, snacka skit och allt det där tjejiga. Men alla de tjejkompisar jag har, har även dem barn och sina familjer. Så vi alla blir ju begränsade på det viset att vi inte spontant kan dra iväg bara vi två. Det känns lite tråkigt.

Hoppas ni förstår hur jag menar. Klart jag inte önskar bort barn och familj alltså. Men vad kul det hade varit att ringa någon och säga: "ska du med till stan" och bara göra det. Ja, jag hoppas ni förstår vad det är jag saknar för något!


I alla fall.. så i eftermiddag när deppigheten föll på sa jag till J: "du får hämta lilleman på dagis sen, jag drar till stan". Fick köpt mig lite bra att ha grejer som behövs nu när jag går på teorilektioner på körskolan, samt 2 böcker jag längtat efter som satan! "Baddaren" av Emma Hamberg och Martina Haags bok "hundpensionatet" har jag för mig den hette. Ska bli kul att läsa :) Hittade även den sista presenten till William  så nu är det klart :)

Han får: Cd-spelare i form av Blixten McQueen, Astrid Lindgren-barnskiva, 2 Toy story dräkter med mask och en laserpistol. Tror han kommer bli superglad för alla sakerna :)


Nu ska jag snart lägga lilleman och sen börja läsa en av de nya böckerna!

Ovido - Quiz & Flashcards