Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 augusti 2011 17:57

Idag cyklade vi till dagis vid 6:15. Sista dagen på det sommaröppna dagiset för detta året. Så på måndag blir William stor, då börjar han på 3-5 årsavdelningen :) Det är han mycket stolt över.


Efter det cyklade jag vidare till jobbet där en hektisk, irriterande, kaotisk dag väntade. Jag har känt mig som en sjuksköterska idag. "Camilla kan du ta blodsocker här" , "Camilla kan du ge insulin här" osv osv. Så jag har tagit blodsocker på tre stycken, mätt blodtryck på två stycken, gett insulin till tre stycken, lagt om sår eftersom sköterskorna inte hade tid att komma, skrivit fallrapporter och gud vet allt. Jo jag hade köksturen samtidigt så ja, det har funnits att göra alla sekundrar mellan 7:00-15:15. Men men, då kan man ju gå hem med gott samvete och tänka att man iallafall har gjort nåt bra...


Sen hämta Wille, hem och laga middag och nu är jag slut i bollen och vill bara sova lite. Men det får vänta! Skönt att vara ledig imorgon i alla fall :)

Ovido - Quiz & Flashcards