Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 14 augusti 2011 19:06

Denna helgen har gått fort.

Igår på morgonen sa vi hejdå till Johan som åkte iväg på Ålandskryssning med grabbarna. Han fick det i 25 årspresent förra året men sen har det inte blivit av förrän nu. De verkar ha haft trevligt iaf och det är huvudsaken. Han kommer hem om ett par timmar. När han hade åkt städade jag här hemma och sen hade vi en helt perfekt dag med mys i soffan och så var vi och besökte min moster. Mamma slingade håret och Wille lekte med min kusin Kim som är 10 år. De delar ett intresse och det är lego så det var mycket byggande som pågick. Sen åkte vi hem och kollade på tv och tog det lugnt.


William har nu bestämt sig för att sluta med välling. Det gör mig superglad att han har bestämt det på egen hand. Det var iofs för att vällingen tog slut häromdagen och den enda jag hittade i affären var en som han inte ätit förut. Han tyckte den var äcklig. Så då sa han att han:

"jag höver inte välling mer. Jag är stor kille nu."

Så stolt blev jag! Det var ju samma sak som när han bestämde sig för att sluta med blöja på dagtid. Då sa han så också.


Att han kör med "stor kille" är nog pga att han precis börjat på 3-5 årsavdelning på dagis och att han ska bli storebror. Han känner sig stor.

Jag hade aldrig tänkt börja "pressa" honom till att sluta med välling och blöja men är nu tacksam att han valt det själv. Så vällingen som står i skafferiet ska vi spara till bebisen säger han :)


Idag har vi inte gjort många knop. Bara legat i sängen och kollat tv, suttit i soffan och kollat tv, ätit naturligtvis och sen vilade vi middag till 15:20. Sen tv igen och har precis hämtat min cykel som stod på jobbet.


På onsdag ska jag till barnmorskan, jag tycker det är lika roligt varje gång :) På torsdag ska jag, mamma och Johan på handledarkurs så jag kan påbörja min resa mot mitt sååå efterlängtade körkort.

Den 24/8 ska jag till kemlabb på Näl och göra glukostest. Tar ca tre timmar. Ska vara fastande, ta blodsocker kl 8, dricka sockerlösning och vila 2 timmar och sedan ta ett blodsocker igen. Kul... nä tycker jag inte.


Jaja, nu ska jag göra äpplebitar på beställning av min "stora" kille :)

Ovido - Quiz & Flashcards