Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Nöjd!

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 14 september 2011 21:45

Denna dagen har humöret minst sagt varit svajigt. Först strul och oro för försäkringskassans "dom" som resulterade i några tusen mindre varje månad när jag blir föräldraledig, men ändå inte minimumbelopp som jag befarade i slutskedet. Men jag fick i alla fall fart på dem i förmiddags så jag sedan fick tre samtal från dom och allting löste sig tillslut. Jag är inte supernöjd men jag är ändå nöjd.


Nöjd var också William efter en lyckad födelsedag. Imorse fick han en ny cd-spelare som såg ut som Blixten McQueen av oss och en ny skiva. Han blev skitglad! Sen bar det av till dagis. Vi fick solsken på vägen dit vilket var trevligt. Så grattade de honom och hade det supermysigt på dagis hela dagen och barnen hade pysslat om William alldeles extra dagen till ära. När vi kom hem fick han några presenter av Johans farmor och blev ännu mer glad. Sen har han lekt med sina bilar och fått sin önskade middag, lasagne. Efter maten tänkte vi lyxa till det med glass till efterrätt men han hade inte tid för han skulle leka på sitt rum. Fine by me! :) Leka är nyttigare än glass ;)


Sen på kvällen har vi myst i sängen och tittat på Lilla Jönssonligan. William sa att han skulle sluta med napp idag helt hux flux. Men när vi väl kom till sängen ångrade han sig och hämtade sin älsklingsnapp och somnade på två sekunder. Så idag fick han vara uppe till 21 med förhoppning om att han sover extra länge imorgon då han är ledig och vi inte har någon tid att passa.


Idag har J varit hos tandläkaren efter att ha haft akut tandvärk i ett par dagar. Visst suger det att det kan bli så in i vassen dyrt tänkte vi, men han är 26 år och tänder ska man ju ha hela livet förhoppningsvis så det var bara att bita i det sura äpplet och han fick en tid på eftermiddagen idag. Det slutade med en slipning av en tand och remiss till käk-kirurgen då det är något fel på hans nerver under den onda tanden. De pratade om eventuell cysta. Men det återstår att se vad det blir av det. I alla fall blev inte smällen så hård. Det skulle kostat 750 kr, men så har man ju tydligen ett bidrag varje år på 300 kr att utnyttja vid ett tillfälle. J hade detta och förra årets bidrag liggande så kalaset slutade på endast 150 kr :)

Jag blev taggad och ringde genast och bokade en tid för mig med. Jag har också 600 kr liggandes i bidrag kom vi fram till. Så nu ska jag göra bedömning för frisktandvård! Underbart att äntligen våga gå dit.

Jag går hellre dit nu, när jag inte känner att det är några större problem med mina tänder än när skadan redan är skedd liksom.

Så 3 oktober är det min tur!


Shit pommfritt, tre inlägg på en dag. Jag hade en del i mig som jag ville få ut idag!


Så summan av kardemumman = Jag är nöjd och säger härmed god natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards