Alla inlägg den 27 september 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 27 september 2011 11:19

Nu är jag glad igen. Pengar på kontot äntligen, soligt och fint väder, tar en kopp kaffe och lyssnar på det ljuvliga bonkandet av renoveringen som startade igår och väntar på att klockan ska gå lite till så jag får åka och klippa av mitt slitna, hemska hår!

Så idag är jag faktiskt glad. Vill bara att någon ska väcka J så jag slipper. Svåraste människan på jorden att väcka FAKTISKT! Fattar inte hur man kan vara så väck när man sover??! Jag vaknar om en nål faller på golvet, hur gott jag än sover.


Jag tänkte han kunde komma upp och dricka kaffe med mig och gå in och se om S behöver hjälp med rivandet eller nåt? Får se om jag lyckas.


Efter klippningen väntar tvättning och betala räkningar, vilket inte alls låter helt kul men jag är glad ändå. Bara att få det gjort och se vad som blir över till bebisshopping och inredning. Ska förresten köpa färg också. Ska måla 4 småhyllor, 1 piedestal, 1 spegelram. Men först ska jag komma på var allt ska sitta sen så jag fixar rätt färg. Hmm, har ju snöat in på vitt vitt vitt nu, men vi får se vad det blir.


Till Williams rum har vi valt en fondtapet med smala och breda ränder i vitt, rött och blått som ska vara på fönsterväggen som fond och så har vi kollat ut en antikvit färg till resterande väggar. Vi hittade också ett ek-klickgolv som vi valde som ska gå i stora hallen, lilla hallen och Willes rum så det blir enhetligt. Kommer bli kanonfint tror jag. Så tänkte spexa till rummet med hyllor, ramar o textilier i käcka färger. Sen fixar vi nog bebisrummets väggar när bebben kommit ut för i början sover den ju i vårt rum förmodligen så då har vi ju tid att fixa iordning det rummet under tiden, samt det är ju kul att se vilka färgskalor man ska inrikta sig på.


Nog bloggat för denna gången!

"Skrivs" senare! :)

Ovido - Quiz & Flashcards