Direktlänk till inlägg 14 september 2011

William 3 år

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 14 september 2011 11:38

Jag skriver två separata inlägg på raken för att ett handlar om ilska och hat och detta handlar om kärlek!


Så grattis mitt älskade barn William på din 3 årsdag idag!

Älskar dig till stjärnorna och tillbaka.

Du är världens goaste unge.


Imorse vaknade William och tittade ut och sa: "Nu är det inte natten, nu är det morgonen mamma!"


Jag sa: "Grattis älskling, fyller du år idag?"

William: "Nej, mamma säg inte grattis förrän jag har fått paket"


HAHA så sött! Så vi fick väcka pappan och ge honom present såklart. Sen bar det av till dagis för att bli firad av alla kompisarna. När William kom vid 10 tiden hade de samling och skulle sjunga och gratta och äta glass. Så sött. Alla satt på golvet i en ring och Wille satt på  en stol och såg jättegenerad ut :)


Kan inte förstå att det är 3 år sedan jag stonkade och stonkade och denna store sötnos kom till världen. Snart ligger jag på förlossningen med ännu en underbaring :) Dubbel lycka!


Måste berätta vad glad och jag menar gråtfärdigt glad jag blev igår när vi åt middag.

Jag gjorde tonfisksallad. Eller ja jag delade upp allt så man fick ta vad man ville ha. William älskar gurka och fetaost och det visste jag ju innan. Men igår var han på prova-nya-smaker-humör och åt cocktailtomat, gul paprika och isbergssallad.

Johan tappade nästan hakan och sa:

"He´s eating peppricka" på fin svenglish :P

Är inte det underbart? JO helt underbart! Och dessutom säger William:

"Mmmm, det var jättegott mamma!"


På kvällen chockade han mig ännu mer med att be om smörgåsgurka till sin smörgås! Hallå? Vad händer med ungen!?


Tänk vad så lite kan göra så mycket i ett mammahjärta!


Igår kväll sa jag till honom att han får välja vilken middag han vill till sin födelsedag (alltså idag) och jag förväntade väl mig nåt i stil med glass/godis/pannkakor typ men han valde lasagne. Det var det bästa han visste när han åt puré som liten liten kille. Så gulligt att han valde det nu med efter tre år.


Bara att inse... Liten har blivit stor.


Grattis än en gång älsklingen min! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards