Direktlänk till inlägg 4 november 2011

4 November 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 november 2011 13:33

Idag fick min gamla klasskompis en dotter. Sååå kul för dem att det är klart :) Hon var beräknad 2 dagar efter mig så jag kan inte säga att jag längtar mindre... men stort grattis till er!


Jag har fått någon slags vision att det är en fyra med i mitt pyres födelsedatum så idag/14:e/24:e känns det som att det kommer bli. Känns ju inte direkt som den kommer titta ut idag så det blir en hel del väntan till om jag nu skulle ha rätt. Men jag hade definitivt fel med William så varför skulle min vision stämma denna gången?

William var beräknad 29 augusti 2008. Jag var stensäker på 12/8 eller 23/8. Men han höll sig kvar till 14/9! Så ack vad fel jag hade då. Förmodligen denna gången också.

Pratade med mamma förut. Hon hade fått för sig att jag skulle få 5/11 så vi får se. Hoppas sååå att hon har rätt för jag är mer än redo. Så sjukt trött på att vänta och vänta fast jag inte ens kommit till beräknat datum, för det är på söndag. Den 6 november. Men egentligen. Vad är oddsen att man prickar ETT datum då? Mamma lyckades pricka både mitt och syrrans datum om jag inte missuppfattat det hela. Lillebror blev planerat snitt tre veckor före beräknad födsel.


Så vi får se om man checkar in på Näl i helgen eller om det ska dröja ännu en-två veckor. Jag blir less bara jag tänker på det.

Jag sitter ju bara hemma på dagarna också vilket inte gör att tiden springer fortare fram direkt... men orka göra nåt? Nä inte direkt...

Vill helst av allt att renoveringen av bebisrummet ska vara klart NU så man kan få ordning här hemma och andas ut. Men det dröjer nog 2-3 dagar tills dess. Egentligen snarare en vecka om de inte grejar på helgen som de inte gjort tidigare veckor. Men iofs kan nog J ta tag i det sista för att det ska bli färdigt.


Jag är sjukt uttråkad, fundersam, stressad, avslappnad om vartannat, trött, rastlös och allt möjligt.

Idag har jag städat och dammat, dammsugit i vardagsrummet så gott det går. I eftermiddag blir vi av med en möbel som bara är i vägen också. SKÖNT! Då kan man få ett uns av ordning i vardagsrummet i alla fall.


Tänk er hur vår hall ser ut. Den är inte stor. Vanligtvis har vi skohylla och byrå i hallen. Nu har vi en garderob, ett skötbord, en dammfälla, dammsugaren, verktyg där också. Ja, det är lite trångt och jag är ju inte smidigare än ett kylskåp så jag sitter helst i soffan eller ligger i sängen för att känna att jag får space...


Om en stund ska vi hämta William på dagis och åka till mormor och morfar på en fika och få höra det obligatoriska tjatet om "du är större än du.." (både jag och syrran ska med och de har inte träffat syrran på evigheter).


Bebben är livligare än nånsin just nu och jag hoppas den är påväg mot exit för då skulle jag bli lycklig!

MEN jag förväntar mig inget... jag tar det som det kommer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards