Alla inlägg den 5 november 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 5 november 2011 17:07

Eftersom jag förmodligen inte kommer få värkar och föda denna helgen så längtar jag som en tok till ultraljudet på måndag för att få reda på om jag ska bli igångsatt eller inte. Då får man ju i alla fall ett datum på att "nu händer det grejer". Hoppas också att livmodertappen är så mogen att det skulle kunna sättas igång med att ta hål på hinnorna (om det nu blir igångsättning) för då blir det mer naturligt att värkarbetet sätter igång osv.


Idag har J slipat och målat taket i bebisrummet medan jag har slipat och målat golvlisterna. Imorgon kommer pappa och hjälper till med det sista så vi kan flytta in alla möbler sen. För nu har det dragits ut på tiden tillräckligt. Så båda fick ett ryck och körde på med det vi kunde idag. Jag ska måla bakom elementet och själva elementet också. Kanske sen när William somnat om jag inte däckar jag med, annars får det bli imorgon bitti när ljuset kommer tillbaka. Att måla element är det absolut tråkigaste som finns i renoveringssyfte. Faktiskt.


Vad har vi haft för oss annars idag då? Ja morgonen spenderades i soffan med frukost och Disneydags. Sen röjde jag lite och dammsög det som gick, väckte J och sen höll han på i bebisrummet. Jag och Wille har lekt på hans rum med tågbanan och se har vi ritat. Han har gjort egna tavlor till sitt rum. Jättefina :) Vi hade en ram med plats för tre bilder som jag inte hittat nåt kul foto att sätta i så nu fick jag en snille när han satt och gjorde riktiga konstverk. Så nät jag såg att han ritat ett lejon i alldeles rätt mått, tog jag teckningen från honom illa kvickt. Då målade han också en ballong med ansikte och en kanin. Superfint kommer det bli när de kommer upp.


Sen han William trängts i badbaljan i ett gott skumbad och lagat lego-soppa åt mig ...mmm vad gott.


Ja, nu har jag och William bakat kolakakor som ska avnjutas till Bananer i pyjamas. Vi gjorde ett försök att se på film i sängen efter att vi vräkt i oss pizza, men vi höll på att somna båda två vid 16:00 så kakbak fick det bli.


Ha en trevlig lördagskväll :)



Ovido - Quiz & Flashcards