Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds upp och ner på direkt när jag är klar, men ändå skönt att göra det ibland.

Kastade ut granen. Det räckte vi petade på den så föll alla barr av. Det resulterade i en full dammsugarpåse. Så nu är det rent och fint i vardagsrummet. Började lite smått i hallen men kom inte alltför långt...

Hjälpte lilla pappa och diska nu på kvällen också, eftersom han gått och krossat fingertoppen. AJAJAJ! Stackarn! Skönt att man kan vara till hjälp när det behövs :)


Idag har vi ändå fått gjort en hel del. Johan har fixat bilen. Kupéfläkten pajade på hemfärden från Branäs, men nu har han satt in en ny. Trevligt med värme i bilen och fri sikt.


En bra dag kan jag summera det med.


Nu har vi även fått en del att tänka på på dagarna med lilleman. Det ska smörjas så mycket att man nästan får skriva ett schema. Så får vi inte glömma penicillinet heller. Penicillinet ska ges med mat för att undvika illamående, så då måste man ju få i ungen nån föda vilket inte är det lättaste. Han äter som en myra den ungen! Sen ska det smörjas på eksemen med Emovat varje morgon och kväll, samt med Miniderm eller Locobase 1-4 ggr/dag, men dock inte samtidigt som Emovaten. Det innebär ju att man inte gör annat än smörjer på dagarna. Jaja, han är jätteduktig och tycker penicillinet är gott och skrattar bara när jag smörjer för det kittlas. Så det är ju bra, men man ska ju hinna med Alice också liksom.

Tur att vi är två. Men nu på kvällen var jag själv och det var lite svårt att pussla ihop allt med endast två armar. Men det gick, så nu sitter jag ju här alldeles alldeles ensam :)


Badade Alice, la henne i sängen, gjorde kvällsmat till Wille och välling till Alice, hämtade skrikande Alice, matade A och matade samtidigt W som satt och frös under en filt och gnällde. La Alice, gjorde mer kvällsmat till W, hade en tandborstfight med W som gick åt pipsvängen, smörjde W och nattade honom, vilket iofs tog 2 minuter.


Nu ska jag bara hämta tvätten och vänta in Johan så jag kan gå in och duscha i lugn och ro utan att stressa ifall nån av de skulle vakna.


Känner för att se en film idag.... men vet inte vad..

Imorgon blir det storhandling! Ska bli skönt att fylla kyl och frys.

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för streptokocker. Eftersom vårdcentralen var och varannan dag får datahaveri så fick vi sedan sitta i ca 1 timme och vänta på ett handskrivet recept av en läkare. Men för att han skulle skriva ut det så skulle han också titta på Wille. Så tre gånger blev han petad i halsen. Men han var så duktig så!

När vi väl fått receptet gick jag till apoteket bredvid, där det endast gick att köpa receptfria produkter och bara om man hade kontanter. "Du får åka till Vargön eller Överby".

Jahopp tänkte jag.. då blir det inget penicillin idag inte...

när jag kom ut från vct träffade jag mamma som precis hade slutat jobbet och skulle åka till Överby.

Fantastiskt tänkte jag! Gick det fortaste jag kunde hem och lämnade barnen till Johan och åkte med mamma och hennes kille ut till Överby och fick hämtat allting...


så en liten tur till BVC som egentligen hade tagit 5 minuter slutade med ett rännande på 4 timmar. Det var den eftermiddagen det.


På tisdag ska jag börja med körkortet. Då börjar William dagis igen så då ska jag köra teori de timmarna och körningen kan jag ju ta närsomhelst.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards