Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 23 juli 2011 21:49

Onsdagen bestod först av jobb och vardagliga sysslor. Jag hade haft ont i magen mesta delen av dagen på jobbet med jobbiga sammandragningar. De gick dock över när jag satte mig ner och tog det lugnt. Tusen tack vill jag säga till mina arbetskamrater som inte låter mig lyfta tungt. Jag gör mycket på jobbet som kompensation för att de andra får ta de lite tyngre lyften. Så det känns bra.

Men i alla fall... på kvällen bjöd vi hit våra vänner Tommy och Marie och deras två söner för grillning. Det var jättetrevligt och pojkarna busade till svetten rann! Underbart att se dem leka så :)


Vid 21 tiden gick Marie hem med barnen, vi nattade William och jag la mig i sängen med jobbiga sammandragningar igen medans Johan och Tommy spelade PS3. Jag tänkte som vanligt vila bort smärtan men denna gången försvann det inte.


Så vid 22:30 ringde jag förlossningen och sa hur jag kände och vilken vecka jag var i Tommy var snäll och stannade och passade vår sovande älskling medan vi for iväg till Näl.


Då blev det känna på magen, blodtryck, urinprov, CTG kurva, ultraljud samt ett vaginalt ultraljud. De underbara nyheterna är att hjärtljud och aktivitet i magen var prima, blodtryck som en ungdom, bra med fostervatten, inte öppnat mig alls, bra svar på urinprovet.

Så allt var lugnt som tur var!

Det var ändå skönt att få gjort en sån undersökning känner jag eftersom jag har och haft starka sammandragningar ett tag.


En ursäkt till min syster att jag inte sagt något förrän nu, men jag har inte orkat och samtidigt ville jag inte oroa i onödan. Läkaren skickade iaf urinprov på odling för att se lite närmare på om det kan ha varit något. De skulle höra av sig om det visade nåt.


Nu sitter jag här hemma alldeles ensam. Johan är hos en kompis och grillar och William är hos sin farmor tills på måndag, vi åkte dit förut på eftermiddagen och lämnade honom. Han grät inte kan jag lova, han bor ju i deras pool när han är där :D


En sak till som gör mig sååå stolt! William har varit blöjfri i 6 dagar på dagtid och det går hur bra som helst. En gång andra dagen hann han bara in till badrummet och kissade på golvet, annars helt torr! Tänk vad lite piss kan göra en mamma lycklig och stolt :) Så på tisdag blir det blöjfritt till dagis!


På måndag ska vi till Liseberg, det ska bli toppenkul!


Ha det fint kära läsare!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards