Direktlänk till inlägg 10 december 2011

10 dec

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 10 december 2011 08:19

idag fick jag sovmorgon ända till klockan 7.00

Jag och Alice sov med grabbarna inatt, men vid matningen vid 4.00 somnade vi sedan i Williams säng för att han förhoppningsvis skulle sova lite längre idag. Men han kom in till oss vid sju. Så då var det dags att gå upp. Det spelade ju ingen större roll egentligen eftersom Alice skulle äta en halvtimme senare.


Jag tänkte på en sak.. finns ju nyblivna mödrar som "ursäktar" sig att de endast skriver om sina bebisar i sina bloggar, men det är ju inte så konstigt att man gör det. Det är ju det största som hänt en i livet, det bästa som hänt en och tar upp hela ens dag. Så vad ska man annars skriva om?

Jag tänker inte "ursäkta" mig för att jag alltid bara skriver om mina barn. För det är det jag gör, umgås med dem och tar hand om dem 24-7. Jag har ingen hobby, inte så mycket egentid som iofs kanske är självvalt då jag inte vet vad jag ska göra när jag får chansen att hitta på något?

De jag nu umgås med har ju barn de också så det blir ju mer att man träffas och fikar och ja, pratar om barn igen.


Nu längtar jag faktiskt till jul och nyår riktigt mycket. Det ska bli så kul!


Såhär ser dagarna ut:

23 dec: uppesittarkväll med vännerna

24 dec: 12:00 till min moster för julfirande

16:00 till svärmor för julfirande + övernattning

25 dec: mysdag, inget planerat

26 dec: julfika med pappa och lillebror hemma hos oss

27 dec: julfika med Johans pappa hemma hos oss

28 dec: packa packa packa!

29 dec-2 jan: Branäs med vännerna och barnen


Fullspäckat schema and I love it! =)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards