Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Första natten i eget rum

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 december 2011 06:56

Nu är Alice snart tre veckor. Imorgon närmare bestämt. Inatt sov hon i sitt rum för första gången. Det gick hur bra som helst. Hon sov precis som hon brukar göra när hon ligger å min arm eller i babysittern. Sov tre timmar i taget, alltså mellan matningarna. Nemas problemas! Känner mig rätt så utvilad idag. Det var skönt att kunna vända sig när man vill i sängen och så utan att vara rädd att man ska väcka lillskruttan. Så nu var vi bara tre stycken i dubbelsängen, William sover hos oss för det mesta. Men snart ska vi göra ett tappert försök att få honom att sova hela natten i sin säng. När han somnar i sin säng, kommer han alltid in till oss under natten och lägger sig.


Nu har jag och Alice varit vakna sedan kl 6 och hn har ätit och fått på sig kläder. Vid 7.30 blir det morgonpromenad. Dags att gå till dagis. Känner på mig att det är rätt halkigt ute idag... efter lämningen blir det lite småhandling innan det bär av hemåt för att beta av några punkter på dagens to do-list!


Ha en fin dag alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards