Direktlänk till inlägg 5 december 2011

5 December

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 5 december 2011 21:08

Idag har det varit en bra dag. Känns som jag fått gjort en hel del. Började med en morgonpromenad vid 8 i morse med våra småttingar för att lämna William på dagis. Han började 15timmars idag. Blir lite skillnad att behöva lämna 8 på morgonen men det handlar ju bara om tre dagar i veckan.

Var riktigt skönt med en promenad i kylan, man vaknade ju till i alla fall. Det var 5 minusgrader när vi gick.


Sen bar det tillbaka hemåt där jag tror bomben slagit ner, för usch vad det såg ut. Så det blev till att röja och damma, men i vanlig ordning när jag skulle dammsuga så vaknade skruttan. Konstigt att hon alltid vaknar när jag behöver dammsuga eller när jag ska äta?


Har även varit på bvc idag. Nu väger Alice 4040 g och är 51 cm :) Hon växer bra enligt kurvan. Efter det passade vi på att fixa faderskapspappren när vi ändå var där. Så nu var det gjort! Sen var det dags att hämta William igen.


Väl hemma igen blev det matlagning, kallops stod på menyn. Sen lite fika, en snabbvisit av mamma och lite julpyssel med Wille. Vi satte nejlikor i några clementiner :) Man tager vad man haver!


Imorgon ska vi baka lussekatter och på eftermiddagen tänkte jag spendera lite tid med bara Wille. Vi ska gå till öppna förskolan för första gången :) Tror han behöver lite egentid med mig. Så det ska bli mysigt!


Johan är i Gbg och kollar på bandy, jag hade fullt upp att försöka få lillan att somna förut. När hon väl somnade, skulle William ha kvällsmat, efter det la han sig i sängen och kollade film. Då satte jag mig ner lite. Men inte länge, då kissade han i sängen, jag bäddade rent och gick tillbaka till soffan. Då vaknade lillfisen igen. Så ja...


hejdå.............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards