Direktlänk till inlägg 4 december 2011

4 dec 2011 (bild)

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 december 2011 09:50

Igår hann jag med en hel del faktiskt. Började tvätta på morgonen, tog mig ut i regn och rusk med syrran och drog på barnloppis där jag fyndade, massa mys med barnen i soffan, lagade mat, städade iordning, pepparkaksbak med William och Johan, badade William, hängde tvätt och tröstade lillfisan som hade ont i magen. Ja, det låter inte mycket för världen egentligen. En helt vanlig dag. Men det kändes som jag hann uträtta mer än vad jag kom på nu..? Jaja, minnet är inte som det en gång var! Brukar bli så när man får bebis.


På loppisen hittade jag en väggklocka med Toy story till Williams rum. Han älskar ju allt vad Toy story och Blixten McQueen heter :) Hittade även en tomtedräkt till William eftersom han ska ha luciatåg på dagis, sängkläder till vagnen och sist men inte minst en babybjörn för 20 kr! Gud vad glad jag blev! Vi har en gammal babybjörn hemma men den är så trång bl a så jag blev överlycklig när jag hittade den! Alice verkar trivas rätt så bra i den också :) Kan vara smidig när man går i affärer och så istället för att dra med syskonvagnen.


William var ju med sin mormor på Mora träsk igår. Det var ren succé och han hade varit jätteduktig. Stod i kö en stund i spöregnet, satt där inne och väntade tålmodigt i 20 minuter innan det började, sa till två pojkar att sluta bråka och vara snälla. Det roligaste var att mamma berättade att så fort Mora träskgubbarna kliade sig på näsan eller viftade med benet eller nåt, fast det inte ingick i showen, så gjorde William och flera barn likadant :)

Han hade varit superduktig och suttit där med mormor hela tiden, inga problem!


Har nu äntligen fattat hur man får upp en bild i inlägget, så jag bjuder på en bild på mina älsklingar William och Alice <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards