Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Egentid med William

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 1 december 2011 08:00

Har precis tittat på julkalendern med William och fått i mig dagens första kopp kaffe. Nu har han öppnat första luckan i chokladkalendern också, eller ja... han har faktiskt två stycken! Med Blixten såklart!


Igår städade vi, fick besök av syrran och lille Bastian, julpyntade, fick besök av Magnus, Malin och lilla Ellie på kvällen, då blev det glögg o lussekatter :) Sen gick jag och kollade på Hitta Nemo i sängen med William och somnade till en stund. Vaknade lite efter 23 och gick upp och tjötade med min kära sambo en stund. 00.30 blev det sängen för mig och Alice. Hon ligger fortfarande kvar i sängen och sover så jag och William har för en gångs skull fått morgonen ensamma. Det är nog första gången sen Alice kom till världen. Mysigt att bara kunna fokusera på honom en stund. Ja han kom ju halv 7 och väckte mig så vi har varit själva ett par timmar nu :)


Idag ska William till dagis som vanligt och jag och Alice ska med syrran och B till Överby och införskaffa presenter till helgens kalas. Vår lilla kusin har fyllt 3 år och hennes lillebror på 8-9 månader har namnkalas. Sen ska jag scrappa ett par kort till dom också.


Nä, nu ska jag fortsätta mysa med min prins innan vår prinsessa vaknar. Dags för mat nu så vilken sekund som helst hör vi ett vrål :)

Älskade ungar <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 22:58

Tja! Nu flyttar jag till:   http://camillaulldahl.blogg.se   Häng me vettja ;)   PS: Någon snäll själ som vill göra en personlig header till mig! ...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 7 januari 2012 20:26

Idag har varit en helt perfekt familjedag enligt mig. Vid 11 åkte vi hela familjen till Vattenpalatset. Det var första gången William var där. Jag har varit på badhus med honom en gång när han var 9 månader innan, så detta var första gången som han...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 6 januari 2012 07:48

Natten till idag har varit den mest "vakna" av dem alla sedan Alice föddes för 7 veckor sedan. Så jag vill poängtera att jag INTE gnäller. Jag är så glad att hon sover så bra i övrigt. Men denna natten tänkte jag vänja henne vid sin säng. Hon sover j...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 20:54

Idag vaknade jag med tanken på att ha en mys och slappardag. Men så blev inte fallet. Det blev en rensar-städ-tvätt-kasta ut granen-dag istället. Har organiserat och rensat bland Williams leksaker, vilket iofs är helt meningslöst eftersom det vänds u...

Av Camilla Ulldahl Simonsson - 4 januari 2012 09:48

Igår skulle jag till BVC med Alice. Men William hade fått massa eksem på kroppen och prickar i munnen så jag bad sköterskan kolla William också. Vi fick tre salvor utskrivna och blev skickade till vårdcentralen för halsprov. Det visade positivt för s...

Ovido - Quiz & Flashcards